4.1.1 Introducció a l’ajustament

L’‘Ajustament’ és un terme del LilyPond que denota els diversos mètodes que l’usuari té a la seva disposició per modificar el procés d’interpretació del fitxer d’entrada i canviar l’aparença de la sortida impresa. Alguns trucs són molt fàcils d’usar; d’altres són més complexes. Però en el seu conjunt, els mètodes d’ajustament disponibles possibiliten aconseguir gairebé qualsevol aparença que desitgem a la música impresa.

En aquesta secció estudiarem els conceptes bàsics que es necessiten per comprendre l’ajustament. Més tard donarem un ampli ventall d’ordres llestes per usar, que podreu simplement copiar per obtenir el mateix efecte a les vostres partitures, i al mateix temps mostrarem la forma de construir aquestes ordres perquè podeu aprendre com desenvolupar els vostres propis trucs.

Abans de començar aquest capítol, potser voleu donar una ulla a la secció Contextos i gravadors, atès que els contextos, els gravadors i les propietats contingudes en ells són fonamentals per comprendre i construir els trucs.


Altres idiomes: English, česky, deutsch, español, français, italiano, 日本語, nederlands.
Quant a selecció automàtica de l'idioma.

LilyPond — Manual d’aprenentatge v2.19.34 (branca de desenvolupament).